Известие

Collapse
No announcement yet.

Смърди на бензин

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смърди на бензин

    Привет,
    от около седмица усещам, че колата мирише на бензин. Случва се най-вече като паркирам някъде под наклон. Мирише отвън. В купето и в коша на мотора не усещам миризма а под колата не се вижда да капе.
    Тръбопроводите от помпата и към резервоара изглеждат сухи. Прави ми впечатление, че когато колата постои и миризмата е налице, пали по-трудно (или по-скоро е нужно време помпата да добута бензин до двигателя). Преди да се появи миризмата палеше веднага след завъртане на ключа. Това ме води на мисълта, че проблема вероятно се крие по линията помпа-двг а не по тази за връщане на излишното гориво.
    Можете ли да ме насочите къде по линията има снадки, които евентуално биха могли да сдадат багажа? Сещам се за самата помпа, от долу точно до резервоара и отпред при рейката. Идеи и евентуално слаби места по системата, които да провера първо?
    Поздрави!
    Last edited by slaf4u; d.m.y г., 11:22.
    Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

  • #2
    Прегледай първо "кошницата" на помпата. Имат навика да се пукат в участъка непосредствено преди изхода.

    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:38.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Прегледай първо "кошницата" на помпата. Имат навика да се пукат в участъка непосредствено преди изхода.

      Има ли оправия това нещо? Лепене?
      Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

      Comment


      • #4
        За да има ефект от лепенето, би трябвало да се лепи отвътре.

        Моето мнение е, че на цена от около 50 лв. за цялото нещо, не си струва разправията.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          За да има ефект от лепенето, би трябвало да се лепи отвътре.

          Моето мнение е, че на цена от около 50 лв. за цялото нещо, не си струва разправията.
          Прав си... ако е такава цената на помпата. Ще разглобявам в Събота да огледам.
          Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

          Comment


          • #6
            Имах същия проблем.Във форума има доста писано за тази помпа.От това което прочетох разбрах,че това е хроничен дефект(проблем) на тази помпа.Решението е лепене или втора употреба.Като при лепенето успеха е променлив(от няколко месеца до няколко години),а при втората употреба почти сигурно е ,че след време пак ще се пукне.За себе си реших да опитам с лепене.Купих двукомпонетна епоксидна смола (около 5 лв).Това което е заградил колегата с червено го подсуших ,обезмаслих и запълних със смолата.Преди това извадих маркучето щото се пълнеше постоянно. Всичко това преди три месеца.Колко ще изкара не знам.
            Last edited by kukata_1970; d.m.y г., 21:19.

            Comment


            • #7
              Имам перфектна бензинова помпа 50лв
              алфа ромео 156 тс

              Comment


              • #8
                решено

                Проблема е решен поне за сега. Капака на помпата се оказа наистина. Ако приемем бензино-провода за 12 часа, пукнатината беше между 1 и 3 часа.





                Както се вижда на горните снимки, капака си беше доволно пълен с бензин. При подаване на контакт ясно се виждаше как се пълни.
                Процеса на сваляне на седалките е ясен, като точно там срещнах най-сериозни проблеми. Единия от болтовете държащи облегалката беше стегнат джалташката и се наложи да купувам шестограми с по-дълги дръжки.
                Извадих помпата (забележка - когато вадите бензино- провода метнете един парцал отгоре, че мие очи). По-долу са снимки на капака на помпата. Първо обезмаслен с Меглио и почистен до колкото може. След това обезмаслен с технически спирт и почистен по-основно.





                Важно е да ползвате само скъпи и качествени инстурменити. В моя случай - клон от джанка за разбъркване на епоксидната смола и още един клон издялкан с такава форма, че да може да се напъхва в тесни пространства. Смолата е къде 5 лв за разфасовка от 100мл+10мл втвърдител, бурканчето ми е аванта.





                След това дойде на помощ щерката с парче пластелин - направих си язовирна стена която да спира разливането на епоксидната смола т.к. последната беше леко редичка. Излях я така, че да хване края на пластмасовото тяло в което е помесетен регулатора или клапана (не го знам точно какво е) и където се оказа пукантината. Напълних и от горе.



                След два часа и половина беше стегнало достатъчно за да мога да обърна помпата и да залепя и от долу. От долу си има оребрения, които помагат смолата да не се разлива където не ѝ е работа.
                Избрах точно тази смола, защото на опаковката пишеше, че е устойчива на химикали и високи температури.








                След около 6-7 часа монтирах помпата и тествах. На първо четене всичко е ок, хартията е суха, колата поработи на място известно време.





                Благодаря на отзовалите се!
                Last edited by slaf4u; d.m.y г., 22:24.
                Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

                Comment


                • #9
                  Перфектно обяснено, браво!


                  Comment


                  • #10
                    Проблемът е налице, въпросът е зададен, получен е точен отговор. После след решаването на проблема имаме и разказ в картинки. Браво!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #11
                      Евала на колегата,обичайната пумия я няма,браво колега,че си отделил време да опишеш и заснемеш всичко.

                      Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
                      Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                      Comment


                      • #12
                        Бърз ъпдейт или по-скоро допълнение...
                        Днес четох ЕКУ-то за грешки и ми излезе
                        P1173 - FRA Autoadapt Parameter Additive

                        Възможните причини са няколко според нета:
                        *Дефектен датчик за температурата на двигателя
                        *Неправилно наялягане на горивото
                        *Теч в горивните инжектори
                        *Запушване на горивните инжектори
                        *Непълно изгаряне (или сигнал за такова от ламбдата, което намесва и ламбдата като възможна причина)
                        *Нарушение на вакуума

                        Допускам, че при мен причината може да е бил теча от бензиновата помпа, което да е омотало компа по отношение на втората точка в резултат на което да се е записала грешка.
                        Изтрих грешката, ще следя дали пак ще се появи.
                        Въпросът ми към знаещите е дали изтриването на грешката достатъчно или е добре да разкача и акумулатора за да се обучи на ново компютъра?
                        В момента карам на газ/бензин и АГУ-то се управлява от времената на безниновите инжектори. Наблюдавам по-висок разход от очакваното - 14.5 градско / 9.5 извънградско. Мислите ли, че грешката и опитите на компа да компенсира ниското налягане с по-дълго впръскване (ако е такъв случая) ще престанат с изтриването на грешката?
                        По-здрави!
                        Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

                        Comment


                        • #13
                          Виж, каква е стойността на FRA параметъра.

                          По нея ще стане ясно дали грешката е заради бедна или заради богата смес.

                          Нормално FRA параметъра стои в интервала 0,95 - 1,05.

                          Твърде е вероятно всичко това да се дължи на лоша настройка на газовата.

                          След като видиш стойността на FRA, покарай 20 км само на бензин и виж, каква е новата стойност на FRA и дали пак е записана грешка.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Програмата не го показва като стойност (използвам Alfa ODB на телефона, лаптопа с FES не е при мен). Само показва, че е над нормалните нива.
                            Утре ми предстои по-дълго пътуване и ще обуча компа само на бензин, след което ще видя дали грешката ще се запише пак.
                            Last edited by slaf4u; d.m.y г., 18:58.
                            Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

                            Comment


                            • #15
                              Махни тия телефони и си спретни една нормална диагностика.

                              Освен всичко останало, това:

                              P1173 - FRA Autoadapt Parameter Additive

                              не е вярно, защото FRA е мултипликативен а не адитивен параметър.
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:39.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X